Blogs

Als dierenarts heb je veel te vertellen. Bijvoorbeeld over nieuwe technieken, nieuwe producten of nieuwe bedreigingen voor de gezondheid van mens en dier. Maar als diereigenaar wil je dat niet allemaal tegelijk in de spreekkamer horen. Ook wil je niet elke week een e-mail ontvangen met nieuwtjes, daar krijg je er al zoveel van en niet alles is van toepassing! Op dit blog zullen we regelmatig stukjes schrijven vol praktisch advies en verhalen uit de praktijk. Zo kun je alles rustig doorlezen en eventueel actie ondernemen als dat nodig zou zijn.

Blog: Help! Mijn konijn zit onder de beestjes!

Dierenarts Dory - Preventie

Eindelijk zomer, we kunnen genieten van het mooie weer. Helaas genieten ook allerlei insecten van het zonnetje. In de warme maanden zwermen er regelmatig groene vliegen in de tuin en bij voorkeur rond ons konijnenhok. Deze groene vleesvlieg wordt aangetrokken door de geur van ontlasting, urine en ontstoken huid.

Chocolade

Dierenarts Dory - Preventie

Sinterklaas is binnen gehaald en daarna is het alweer gauw kerst. Rond deze feestdagen heeft iedereen vaak veel lekkernijen in huis. En, elk jaar zijn er honden die de verleiding niet kunnen weerstaan: chocoladeletters verdwijnen met verpakking en al uit de schoentjes, chocoladekransjes worden uit de kerstboom gesnoept, en de bonbons van tafel gepikt tijdens het uitzwaaien van de familie.

Blog: Bescherm uw konijn tegen VHD/RHD

Dierenarts Dory - Konijnen

VHD (Viral Hemorrhagic Disease) is een ziekte onder konijnen, die wordt veroorzaakt door het RHD-virus. Een zeer besmettelijke ziekte die lijdt tot acute sterfte onder konijnen. Als een konijn het virus eenmaal heeft opgelopen kunnen we het helaas niet behandelen. De enige manier om dit virus te voorkomen en uw konijn te beschermen is preventief inenten.

Blog: Dierenarts aan huis

Dierenarts Dory - Preventie

Naar de dierenarts gaan is voor de meeste huisdieren geen probleem. Voor sommige van onze patiënten zorgt een bezoek aan de dierenarts, of alleen al het aanzicht van een reismandje, voor dusdanig veel weerstand dat we een andere manier moeten zoeken om het huisdier te onderzoeken.